Мета та завдання дисципліни, її місце і значення у навчальному процесі
Предметом вивчення математики є кількісні відношення та просторові форми дійсного світу. Математичні об'єкти утворюються шляхом ідеалізації властивостей реальних або інших математичних об'єктів та запису їх формальною мовою.
Метою вивчення дисципліни є формування комплексу знань щодо основних математичних методів, необхідних для аналізу та моделювання пристроїв, процесів і явищ, пошуку оптимальних рішень і найкращих способів реалізації цих рішень, знання та розуміння законів і методів діяльності у загально-науковій сфері.
Для досягнення мети вивчення дисципліни студенти повинні навчитися фундаментальним принципам і методам побудови і дослідження математичних моделей фізичних та технічних явищ, інтерпретації отриманих результатів, отримати навички у застосуванні математичних методів в різних галузях природознавства і техніки.
Дисципліна базується на знаннях, отриманих при вивченні шкільного курсу математики.
Дисципліна «Вища математика» є однією з загальних дисциплін у системі підготовки бакалаврів спеціальності 123 «Комп’ютерна інженерія”. Засвоєння дисципліни необхідне для подальшого вивчення таких загальних та спеціальних дисциплін: «Фізика», «Теорія алгоритмів та математична статистика», «Комп’ютерна графіка”, «Інтелектуальний аналіз даних», «Алгоритмізація та програмування», «Дискретна математика».
Дисципліна має націлити майбутніх фахівців на осмислене і творче застосування отриманих знань в їх практичній діяльності.
Цей курс призначається для студентів ОНПУ теплоенергетичних спеціальностей ТА і ТЕ. Курс утворюється з розділів, які поділяються на параграфи, що складаються з підпунктів.
- Teacher: Олексій Леонідович Комарницький
РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА дисципліни
«ВИЩА ТА ПРИКЛАДНА МАТЕМАТИКА»
1.1. Мета та завдання дисципліни.
Метою вивчення дисципліни є формування комплексу знань щодо основних математичних методів, необхідних для аналізу та моделюванню економічних процесів і явищ, пошуку оптимальних рішень і найкращих способів реалізації цих рішень, знання та розуміння законів і методів діяльності у загально - науковій сфері.
1.2. Компетентності, знання та уміння.
Вимоги до компетентностей, знань та умінь визначаються освітньо-професійною програмою для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 073 «Менеджмент» та 074 «Публічне управління та адміністрування».
В результаті вивчення дисципліни «Вища та прикладна математика» студент повинен отримати наступні загальні компетентності та результати навчання:
ЗК2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професії.
РН2.1. Уміння формулювати математичні задачі на основі аналізу суспільно та індивідуально значущих задач (ідеалізація, узагальнення, специфікація).
РН2.2. Уміння інтерпретувати результати, отримані за формальними методами, у термінах вихідної предметної області.
ЗК5. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
РН5.1. Уміння будувати аналітичні та алгоритмічні (комп’ютерні) моделі задачі.
РН5.2.Уміння розв’язувати типові задачі з використанням основних типів професійного математичного програмного забезпечення.
ЗК7. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
РН7.1. Уміння використовувати різні математичні джерела для пошуку процедур розв’язування типових задач (підручники, довідники, інтернет – ресурси).
РН7.2. Уміння самостійно опрацьовувати математичну літературу, поглиблювати знання, розвивати логічне мислення.
- доцент Жарова О. В.: Оксана Віталіївна Жарова
– невизначений інтеграл;
– методи інтегрування;
– визначений інтеграл та його застосування;
– невластиві інтеграли.
Розділ 2. Функції багатьох змінних:
– основні поняття;
– частинні похідні й повний диференціал (першого і вищих порядків);
– скалярне поле, похідна за напрямком, градієнт;
– екстремум (умовний та глобальний) функцій двох змінних.
Розділ 3. Звичайні диференціальні рівняння першого та вищих порядків. Системи диференціальних рівнянь:
– диференціальні рівняння першого порядку;
– диференціальні рівняння вищих порядків;
– системи диференціальних рівнянь;
– застосування диференціальних рівнянь при побудові математичних моделей.
- Teacher: Дмитро Володимирович Буряк
- Teacher: Юрій Олександрович Морозов
– основні теореми про збіжність числових рядів;
– необхідна та достатні ознаки збіжності числових рядів з невід’ємними членами;
– збіжність числових рядів з довільними членами;
– абсолютна та умовна збіжність;
– означення та властивості функціонального ряду;
– степеневі ряди, теорема Абеля, ряди Тейлора та Маклорена;
– застосування степеневих рядів для наближених обчислень та інтегрування диференціальних рівнянь;
– ряди Фур'є.
Розділ 2. Кратні та криволінійні інтеграли:
– подвійний та потрійний інтеграли та правила їх обчислення;
– застосування кратних інтегралів в геометрії та у фізиці;
– криволінійні інтеграли першого та другого роду, правила їх обчислення;
– застосування криволінійних інтегралів.
Розділ 3. Елементи теорії функцій комплексної змінної:
– комплексні числа та дії над ними;
– криві та області на комплексній площині;
– елементарні функції комплексної змінної;
– диференціювання функції комплексної змінної;
– інтегрування функції комплексної змінної;
– ряди Тейлора та Лорана для функції комплексної змінної;
– теорія лишків та її застосування лишків для обчислення інтегралів.
- Teacher: Дмитро Володимирович Буряк
- Teacher: Наталія Володимирівна Крапива
Мета та завдання дисципліни, її місце і значення у навчальному процесі
Предметом вивчення математики є кількісні відношення та просторові форми дійсного світу. Математичні об'єкти утворюються шляхом ідеалізації властивостей реальних або інших математичних об'єктів та запису їх формальною мовою.
Метою вивчення дисципліни є формування комплексу знань щодо основних математичних методів, необхідних для аналізу та моделювання пристроїв, процесів і явищ, пошуку оптимальних рішень і найкращих способів реалізації цих рішень, знання та розуміння законів і методів діяльності у загально-науковій сфері.
Для досягнення мети вивчення дисципліни студенти повинні навчитися фундаментальним принципам і методам побудови і дослідження математичних моделей фізичних та технічних явищ, інтерпретації отриманих результатів, отримати навички у застосуванні математичних методів в різних галузях природознавства і техніки.
Дисципліна базується на знаннях, отриманих при вивченні шкільного курсу математики.
Дисципліна «Вища математика» є однією з загальних дисциплін у системі підготовки бакалаврів спеціальності 123 «Комп’ютерна інженерія”. Засвоєння дисципліни необхідне для подальшого вивчення таких загальних та спеціальних дисциплін: «Фізика», «Теорія алгоритмів та математична статистика», «Комп’ютерна графіка”, «Інтелектуальний аналіз даних», «Алгоритмізація та програмування», «Дискретна математика».
Дисципліна має націлити майбутніх фахівців на осмислене і творче застосування отриманих знань в їх практичній діяльності.
- Teacher: Oleksandr Anatoliovich
- Teacher: Марія ІванІвна Шпинковська
теорії ймовірностей та математичної статистики авторів:
Марії Шпинковської - кандидата технічних наук, доцента кафедри ВММС
Олександра Шпинковського - кандидата технічних наук, доцента кафедри ІС ОНПУ
- Teacher: Oleksandr Anatoliovich
- Teacher: Марія ІванІвна Шпинковська