Мета дисципліни - забезпечити розвиток загальних та спеціальних компетентностей у здобувачів вищої освіти в галузі управління використанням природних ресурсів, оцінки рівнів негативного впливу антропогенного навантаження на довкілля, розробки рекомендацій щодо проведення природоохоронних і природооновлювальних заходів.

Завдання дисципліни: 

  • Обізнаність на рівні новітніх досягнень, необхідних для дослідницької та/або інноваційної діяльності у сфері екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування. 
  • Здатність доводити знання та власні висновки до фахівців та нефахівців.
  • Здатність самостійно розробляти екологічні проекти шляхом творчого застосування існуючих та генерування нових ідей.

Мета дисципліни - засвоєння необхідного мінімуму знань з теоретичних і методологічних основ природоохоронного законодавства та екологічного права, формування у студентів сталої системи еколого-правових поглядів і знань, навичок застосування екологічного законодавства, підвищення рівня свідомості та еколого-правової культури.

 Задачі дисципліни:

  • з’ясування особливостей становлення та розвитку екологічного права в Україні;
  • вивчення студентами структури екологічного законодавства;
  • вивчення змісту основних актів екологічного законодавства;
  • вивчення екологічних відносин, які виникають між суб’єктами екологічного права;
  • опанування еколого-правовою термінологією;
  • формування навичок тлумачення і застосування норм екологічного права;
  • вміння вибору оптимальних державно-правових засобів щодо забезпечення екологічної безпеки людини у процесі будь-якої діяльності, охорони довкілля, ефективного використання природних ресурсів та захисту екологічних прав особи.

Мета дисципліниформування систематизованих сучасних знань, умінь та практичних навичок у галузі охорони атмосферного повітря, розробки науково-обґрунтованих рекомендацій для проведення природоохоронних заходів на основі перспективних прогнозів стану довкілля.

Задачі дисципліни:

  • вміти аналізувати сучасні природоохоронні концепції;
  • використовувати компенсаційні можливості природних середовищ, що володіють різним агрегатним станом, фізико-хімічними властивостями, асиміляційною ємністю, складом забруднюючих речовин;
  • володіти методичними підходами щодо збереження природних екосистем, відвернення кризових змін екологічного стану різних компонентів довкілля;
  • використовувати сучасні інформаційні ресурси, системні моніторингові данні, з метою захисту довкілля та в інтересах людини і суспільства в цілому;
  • вміти використовувати природоохоронні, екологічно безпечні технології, передбачати шкідливі екологічні наслідки техногенезу, контролювати динаміку забруднення компонентів довкілля;
  • застосовувати екосистемні підходи для вироблення природоохоронних стратегій у складних непередбачуваних умовах.


Мета дисципліни - формування у студентів екологічного світогляду та знань про основні закономірності взаємодії живих організмів між собою та з навколишнім середовищем.

Задачі дисципліни:

1. В результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати:

  • основні принципи взаємовідношень між організмами, популяціями та навколишнім середовищем;
  • механізми дії хімічних речовин, фізичних полів та біологічних агентів на життєдіяльність організмів.

2. В результаті вивчення дисципліни студенти повинні вміти:

  • на базі загально-екологічних знань вирішувати питання збалансованого співіснування людини і природи;
  • впроваджувати екологічно безпечну діяльність.