Мета дисципліни - забезпечити розвиток загальних та спеціальних компетентностей у здобувачів вищої освіти в галузі управління використанням природних ресурсів, оцінки рівнів негативного впливу антропогенного навантаження на довкілля, розробки рекомендацій щодо проведення природоохоронних і природооновлювальних заходів.

Завдання дисципліни: 

  • Обізнаність на рівні новітніх досягнень, необхідних для дослідницької та/або інноваційної діяльності у сфері екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування. 
  • Здатність доводити знання та власні висновки до фахівців та нефахівців.
  • Здатність самостійно розробляти екологічні проекти шляхом творчого застосування існуючих та генерування нових ідей.

Мета вивчення дисципліни: Забезпечити отримання базових знань з теоретичних і методологічних основ природоохоронного законодавства та екологічного права, формування у здобувачів сталої системи еколого-правових поглядів і знань, навичок застосування екологічного законодавства, підвищення рівня свідомості та еколого-правової культури.

Практичне значення та використання отриманих знань: Навчальна дисципліна сприяє виробленню у здобувачів екологічного мислення, формуванню культури особистості, яка проявляється в її еколого-правовій свідомості, поведінці та практичній діяльності.

Результати навчання

  • ПРН01. Демонструвати розуміння основних принципів управління природоохоронними діями та/або екологічними проектами.
  • ПРН07. Розв’язувати проблеми у сфері захисту навколишнього середовища із застосуванням загальноприйнятих та/або стандартних підходів та міжнародного і вітчизняного досвіду.
  • ПРН15.Уміти пояснювати соціальні, економічні та політичні наслідки впровадження екологічних проектів.
  • ПРН20. Уміти формувати запити та визначати дії, що забезпечують виконання норм і вимог екологічного законодавства.

Мета дисципліниформування систематизованих сучасних знань, умінь та практичних навичок у галузі охорони атмосферного повітря, розробки науково-обґрунтованих рекомендацій для проведення природоохоронних заходів на основі перспективних прогнозів стану довкілля.

Задачі дисципліни:

  • вміти аналізувати сучасні природоохоронні концепції;
  • використовувати компенсаційні можливості природних середовищ, що володіють різним агрегатним станом, фізико-хімічними властивостями, асиміляційною ємністю, складом забруднюючих речовин;
  • володіти методичними підходами щодо збереження природних екосистем, відвернення кризових змін екологічного стану різних компонентів довкілля;
  • використовувати сучасні інформаційні ресурси, системні моніторингові данні, з метою захисту довкілля та в інтересах людини і суспільства в цілому;
  • вміти використовувати природоохоронні, екологічно безпечні технології, передбачати шкідливі екологічні наслідки техногенезу, контролювати динаміку забруднення компонентів довкілля;
  • застосовувати екосистемні підходи для вироблення природоохоронних стратегій у складних непередбачуваних умовах.


Мета дисципліни - формування у студентів екологічного світогляду та знань про основні закономірності взаємодії живих організмів між собою та з навколишнім середовищем.

Задачі дисципліни:

1. В результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати:

  • основні принципи взаємовідношень між організмами, популяціями та навколишнім середовищем;
  • механізми дії хімічних речовин, фізичних полів та біологічних агентів на життєдіяльність організмів.

2. В результаті вивчення дисципліни студенти повинні вміти:

  • на базі загально-екологічних знань вирішувати питання збалансованого співіснування людини і природи;
  • впроваджувати екологічно безпечну діяльність.